Friday, August 11, 2006

Från dåligt till sämre

Idag när jag kom hem låg det en avi på hallgolvet. Jag hade fått ett rekommenderat brev. Jag blev väldigt förvånad. Vad kunde det vara? Vem är det som skickar rekommenderade brev till mig? Nyfiken som jag är skyndade jag mig bort till mitt "postkontor", i.e. Uppsala Livs & Video.

Bakom disken väntade en enorm besvikelse. Och en helt oväntad och knäpp sådan.

Ni kanske minns mina problem med webbutiken Discoo för ett tag sedan? Det har hänt en del sen dess. Eller, ja, en del är väl en definitionsfråga. Jag skickade tillbaka t-shirten. Sedan så hände det precis ingenting alls i nästan tre veckor. Och med ingenting menar jag att jag inte fick mina pengar tillbaka.

I söndags fick jag till slut nog och skickade ett arg mail och startade tvist på PayPal. I måndags ringde jag kreditkortsbolaget som tyvärr inte kunde blanda sig i förrän nästa vecka, eftersom det måste ha passerat en viss tid för att de ska göra en chargeback. Men det skulle lösa sig snart i alla fall.

Så vad var det som låg i kuvertet? En Rolling Stones-t-shirt. De har skickat en ny t-shirt till mig!

Och denna gång är det faktiskt den modellen som jag beställde ursprungligen. Det stora problemet är väl bara att jag är fullkomligt ointresserad av denna t-shirt numera. Och att jag inte har beställt den eller bett om den. Jag vill bara ha mina pengar.

Jag säger det igen: Håll er långt, långt borta från discoo.co.uk.

No comments: