Sunday, August 20, 2006

Home improvement

Gick lite på stan och gjorde ett köp i, den för mig mer ovanliga, kategorin husgeråd. Jag köpte en liten wokpanna som var på rea på Duka.


Jag har tänkt ett tag nu att jag skulle skaffa mig en lite mindre stekpanna än den där som kom i Ikea-startpaketet, för att göra mina frukostomeletter i. De blir så tunna i den stora, och går aldrig att vända. Nu är kanske inte en wokpanna det ultimata redskapet för just omelettstekande, men det är ett helt ok redskap. Det främsta skälet till inköpet var dessutom inte bara omeletterna. Jag insåg nämligen att wok är ett riktigt bra sätt att laga lite kyckling/kött/whatever och grönsaker med hjälp av endast ett kärl på spisen.

Om man är bekant med min vana att dra mig för att laga mat eftersom jag inte vill diska så mycket efteråt, så inser man snabbt att en wokpanna nog är det ultimata köksredskapet för mig just nu. Jag säger just nu eftersom en diskmaskin självklart är det ultimata köksredskapet för mig överlag, men de får inte vara med och slåss om titeln just nu, eftersom jag omöjligen skulle kunna få in en diskmaskin i mitt "kök".

Hmm.. jag kanske borde skaffa mig något att laga mat åt, så kunde de få ta hand om disken sen. ;)

No comments: