Friday, August 25, 2006

Fotvärksmysteriet löst

Det är spinningen. Jag har för mjuka skor, vilket gör att jag spänner fötterna, vilket i sin tur leder till att jag får ont om jag går längre sträckor. Kul.

Nu har jag tre alternativ:
  1. lägga av med spinningen
  2. fortsätta med spinningen, men ha ont och riskera inflamation
  3. köpa cykelskor
Gissa vilket det blir. Ett till par skor...

Jag vågar inte ens skriva hur många par skor jag köpt under de senaste tre månaderna eftersom jag är rädd att jag då ganska snabbt skulle få ett samtal från min mamma, som ibland läser vad jag skriver här. Men dessa skor kommer inhandlas med ett helt annat (enlig vissa något bättre) syfte än de andra paren. Dessutom kommer de tyvärr bli dyrare än alla andra skor jag köpt i sommar. Utom ett par. Vad gör man inte för hälsan...

Något positivt är dock att cykelskor inte har någon stötdämpning som slits ut och håller därför i många år, till skillnad från alla andra träningsskor som egentligen borde skrotas efter max ett år (halvår om man tränar mycket), oavsett hur dyra skor man köpt.

(bild från sportex.se)

No comments: