Sunday, August 27, 2006

Kräftor och efterfest

Igår var jag på kräftskiva på nationen. Jag funderade på att inte gå och bara ligga hemma och lata mig efter tentan, men jag gillar skaldjur alldeles för mycket för att inte hoppa på möjligheten att äta så mycket kräftor jag orkar (och det är en del) i trevligt sällskap för en billig penning.

Tydligen är jag inte den enda som gillar kräftor. Vissa, t.ex. norrmannen här brevid, är så förtjusta i dem att de med skräckbalndad förtjusning sätter i sig dem trots lätta allergiska besvär.

Efteråt var jag på den bästa efterfesten jag varit på på länge. Att gå på efterfest hos killar som ställer sig vid spisen och lagar en komplett måltid för alla närvarande, vid klockan tre på natten kan liksom bara beskrivas i ytters positiva ordalag.

Jag trodde att efterfester var en av de där grejerna som jag varit med om alldeles för många gånger vid något för ung ålder för att uppskatta dem längre. Jag hade fel. Ett skäl mindre till att ha åldersnojor I guess...

No comments: