Wednesday, August 16, 2006

Min barndoms musik

Ibland hittar man saker som man haft ett tag, men glömt bort. CD skivor som man inte kopierat in i datorn hamnar ganska lätt i den där bortglömda kategorin.

Idag hittade jag Madonnas Bedtime Stories från 1994. Det var innan Evita och de svarta perukerna och korparna. Någonstans i slutet av den perioden som jag gillar av henne.


Skivan har jag egentligen bara haft i ett par år, men samma album på kassettband fick jag när jag var i Florida samma år som den släpptes. Det är mer än halva mitt liv sen. Och musiken är fortfarande precis lika bra, om inte bättre. Med åren har jag lärt mig tycka om även de låtarna som jag snabbspolade förbi förut. Det tog slut på batterierna på kassettbandspelaren ganska fort...
(bild från amazon.com)

No comments: