Wednesday, August 09, 2006

Yesterday

Igår när jag gick på stan lade jag märke till att det satt en man utan armar fastspänd i en rullstol vid korsningen St Persgatan / Svartbäcksgatan och spelade Yesterday med fötterna på en synt som var placerad på gatan framför honom.

Han såg ut att vara ensam, men han kunde omöjligen ha tagit sig dit, med synten, på egen hand. Han hade som sagt inga armar. Så vem var det som hade placerat honom där? Vem var det som skulle köra mannen hem vid slutet av dagen?

Idag fick jag mitt svar då jag såg samma man i sin rullstol bli körd nerför Dragarbrunnsgatan av en yngling med den berömda synten på ryggen. Ynglingen såg besviken ut. Måhända för att deras gathörn idag var upptaget av ett chilenskt band.

Man kan bara spekulera kring huruvida småpengarna som förbipasserande skänkt hamnar i rullstolsfotsyntmannens eller ynglingens ficka.

No comments: