Thursday, August 10, 2006

Hemligheter

Det finns en speciell del av blogosfären, där man råkar hamna ibland. Nu senast genom att någon hade kommit från en del av den till min blogg, genom att klicka på "next blog". Jag var nyfiken på var länken i statcounter gick och sen var jag där igen - i eskortblogosfären.

Jag talar alltså om de många, många bloggar som skrivs av prostituerade. När man väl hamnat på en hittar man länkar till fler. Många av dem är mycket välskrivna; till den grad att man börjar undra om det är fiktion man har att göra med. Men materialet är mångsidigt och personligt. Att hitta på och uppehålla allt detta under månader i sträck skulle kräva mycket fantasi och tålamod.

Dessutom kan fejkade eskortblogar knappast fortfarande vara något hett. Kanske när Belle De Jour slog stort, men nu känns det ganska avlägset. Dessutom verkar det poänglöst när det finns tillräckligt många som har riktiga torskar, ovetande familier och tveksamma förhållanden att dela med sig av.

Jag antar att det fungerar som terapi, att kunna skriva anonymt för en namnlös publik, när det finns så mycket som ingen får veta.

No comments: