Thursday, July 13, 2006

Shopping-varning

Håll er undan från discoo.co.uk (jag tänker inte ens göra en länk av det där, så missnöjd är jag).

Jag beställde en t-shirt med en cool glittrig Rolling Stones-tunga på från dem för ett tag sen. När jag fick den var dock inte en vanlig t-shirt (som på bilden på hemsidan), utan en med små volanger i stället för ärmar. Den skärningen fick mig att se ut som en amerikansk fotbollspelare i axlarna så jag bestämde mig för att skicka tillbaks tröjan. Den var inte direkt billig heller, så beslutet var inte så svårt att ta.

Nåt som däremot inte var så enkelt var att få svar på mina mail till butiken. Efter två mail och en vecka hotade jag med att lämna in ett klagomål hos PayPal. Och se där, inom några timmar hade jag både fått svar och löfte om att de skulle betala mina utgifter för att skicka tröjan tillbaka till England.

Stones - coolt.
Dålig kundservice - inte coolt.

(bild från rollingstones.com)


1 comment:

Anonymous said...

Det finns liknande tröja på Carlings nu, kolla på nedervåningen :)