Thursday, July 13, 2006

Skor för luffare?

När jag ändå är inne på det spåret så vill jag bara säga att jag fortsättningsvis kommer att undvika skor från Vagabond till varje pris.

Jag har under våren köpt två par och fått ångra mig båda gångerna. Det första paret, sneakers med bilsko-sula, gick t.o.m. sönder och är nu reklamerade sen länge. När jag hade reklamerat dessa så hade jag dock lite sko-brist, så jag köpte ett par vita skor med flätade detaljer när rean började. Från, ja, Vagabond igen.

Första dagen jag hade dem på mig var jag lite orolig. Hade jag kanske köpt en för liten storlek? Jag fick inte vara orolig länge, inte för det i alla fall, för andra gången jag tog på mig skorna höll jag på att missa tåget till Stockholm eftersom det tog mig så länge att gå till stationen när jag hela tiden fick stanna till för att inte skora skulle falla av mina fötter.

Detta lilla problem var dock inte tillräckligt för att jag skulle få reklamera. I stället fick jag ett par häl-inlägg i mocka. Gratis. Grattis. Dessa trycker förvisso fram mina fötter i skorna så att det känns som dag ett i igen, men jag är tror inte att de kommer att göra någon skillnad när det än en gång blir dag två.

Never again.

No comments: