Monday, September 25, 2006

Åter bland de levande

De senaste tre veckorna har gått väldigt snabbt. Jag trodde att det skulle kännas som en evighet, men innan jag ens hann läsa klart två böcker var det måndag den 25:e och dags att gå hem.

Nu ska man bara hålla sig från en del av sina laster (läs: alkohol och cigaretter) i två veckor till. Däremot får jag äta (nästan) vad jag vill. (De sakerna jag verkligen vill äta omfattas ändå inte av någon av begränsningarna. Jag har liksom inte suttit och varit hemskt sugen på vallmofrön under min tid på kliniken.)

Spenderade större delen av dagen idag i butiker och fick det än en gång bekräftat att handeln i Uppsala är en besvikelse. Inte ens efter tre veckors isolering från världen kunde jag hitta något som jag bara var tvungen att ta med hem. Förhoppningsvis går det bättre i Stockholm på torsdag. Annars måste det nästan vara något fel på mig. Det kanske är medicinen.

No comments: