Monday, September 04, 2006

En försökskanins dagbok - dag -1

Sedan 19.00 igår har jag varit här på kliniken. Hittils har det tagits blod och EKG, imorgon börjar medicineringen. Därmed vet jag inte så mycket om hur de kommande tre veckorna kommer kännas än.

En av tjejerna som varit här i en vecka i samma studie har blivit skengravid. Det är ju lite oroande. Samtidigt väldigt fascinerande. Inte något man ser varje dag, och minst sagt en lite jobbig biverkning om det här läkemedlet skulle gå i produktion.

Jag befinner mig f.ö. på Strandbodgatan 1, i Muninhuset, strax bakom skatteverket. För alla som vill får jättegärna komma och hälsa på. Kan nog bli lite enformigt annars.

("Dag -1" är vad de kallar det eftersom vi får vår första dos imorgon. Lika bra att följa det systemet så jag inte blir förvirrad själv.)

No comments: