Sunday, January 31, 2010

Det är det vi gör hela dagarna, säljer kola

 

Satt i en taxi in mot stan härom dagen (tack SL, jag hoppas att ni bara betalar för kalaset också). När chauffören fick veta att körningen var till Handels började han prata om "den där filmen" Snabba Cash.

- Har du sett den?
- Näe, men jag vet vad boken handlar om
- Han den där, JW, han går också på Handels
- Jo, jag vet, men de fick inte filma på skolan
- Ja, men i filmen så pluggar han på Handels. Det är en bra film, du borde se den.

Där har vi nu alltså den nya referenspunkten för vad Handelshögskolan är, för den delen av befolkningen som inte visste vad det var förut, och tror att Snabba Cash är ett filmmanus. Jag hade tidigare inte riktigt insett hur väl Jens Lapidus hade lyckats kleta fast sin historia på Handelshögskolans varumärke, men där har vi det, mina damer och herrar. Ja, jag går på samma skola som han den där fiktiva kokainlangaren.

(bild från thaimed.us)

No comments: