Monday, January 04, 2010

Big mistake. Big. Huge! I have to go shopping now

I brist på intressanta inslag i tv-tablån satte jag på Pretty Woman på DVD som bakgrundsljud när jag pysslade med annat igår. Något som slog mig när jag såg Vivian släntra ner för Hollywood Boulevard i sina lårhöga lackstövlar och senare bli nekad service i en "fin" butik på grund av nämnda stövlar (den där klänningen med en metallring i midjan hade nog också lite med saken att göra), var att den outfiten skulle vara helt ok idag.

Om valfri ung kändis dök upp i pressen med samma ensemble (givet att vi inte hade sett den 50 gånger i filmen) skulle ingen höja ett ögonbryn. Det skulle nog ses som ett djärvt och framåt klädval. Nu till den stora frågan - har vi blivit mindre trångsynta eller helt enkelt tappat all stil och klass? (Och jag menar inte det på ett fördömande sätt, alls, jag har själv varit sugen på ett par stövlar...)

No comments: