Friday, January 29, 2010

Tusen och en natt, eller?

Plöstligt är jag sugen på ett par haremsbyxor. Har jag blivit galen? Hånskrattade jag inte när Gina Tricot kavlade ut en stor kampanj med plagget förra året? Ser det inte ut som att man har blöjor på sig?

Kanske det. Fashion works in mysterious ways.

Jag må vara ett år sen till festen (att döma av detta och detta), men det är ok. Eftersom den trenden knappast slog, är det inte som att jag plötsligt dyker upp i en lång boho-kjol. (Fast den looken var å andra sidan så länge sen att man nu kanske skulle vara edgy igen, snarare än daterad, i en sån.)

La Redoute har några par som ser ut ungefär som jag föreställer mig att det här som jag är sugen på ska se ut. Och för dryga 200-lappen blir det svårt att låta bli att scratch that itch.



(bilder från laredoute.se)

No comments: