Monday, August 21, 2006

Hur hamnade jag på den här adresslistan?

I dagens post hade jag fått ett adresserat kuvert med texten "Upptäck våra nya lördagar, för dig över 23 år!" Det var från nattklubben Se7en med reklam för deras ettårsjubileum och ovvanämnda lördagar. Jag är nästan säker på att det här är stället som ligger på andra sidan gatan från tingsrätten, bakom hållplatsen för bussar från Gottsunda. Pure class, m.a.o. Men det är säkert bra att ligga nära kundkretsens primära transportmedel.

De talar sig varma för de där nya lördagkvällarna. För "den lite mognare och mer sofistikerade publiken". Detta gör mig, "jag som är under 23 år!" givetvis väldigt sugen (eller inte) på att besöka deras fredagar, med "en skön mix av gäster", och onsdagar, "för den något yngre publiken". Dessa låter som kodord för "så länge du kan stå upp och har åtmistone träningsoverall på dig kommer du in" respektive "gymnasiedisko, med en god dos falskleg".

Något som faktiskt fångade mitt intresse i utskicket är att de har öppet på söndagkvällar. Det skulle kunna vara något som lockade mig som kund. Om stället inte låg på en plats som känns ungefär lika säker som den där mörka hörnan framför skomakeriet på plattan förr i tiden det vill säga.

Läste i dagens tidning att någon (icke namngiven) uppsalakrog åkt på en upptaxering på 1 800 000 kr. Om det är samma ställe blir det nog inget tvåårsjubileum. Frågan är om de klarar sig fram till nästa helg...

No comments: