Sunday, June 18, 2006

Inga lagsporter, men gärna dans


Igår grillades det och spelades lite brännbol i ekonomicumparken. Om med spelades så menar jag att jag tittade på och tog tid, som vanligt.

Sen bar det av till BJ och det var för första gången på ett tag som jag var ute och dansade på riktigt. Jag hade nästan glömt bort hur kul det kan vara att få dansa precis så som man vill.

På nationen verkar det råda någon slags tyst regel om att men endast får peka uppåt med högerarmen med pekfingret utsträckt och eventuellt knycka lite på höfterna i takt till musiken, så snart det spelas något lite mer techno-aktigt. Även resten av dansandet bör vara ganska blygsam. Eller ja, den måste väl vara det när man står packade som sillar mellan de kakelklädda väggarna. I värsta fall får man bara svaja med resten av massan.

Igår på BJ var det något helt annat. Det kändes nästan som the old daysHollywood. Svettigt och intensivt och alldeles, alldeles underbart.

Man uppskattar helgerna mycket mer när man inte är ledig 5 dagar i veckan, måste jag säga.

No comments: