Sunday, February 21, 2010

Let's cocoon

The day after tomorrow kommer tydligen imorgon, om man är morgonpendlare i Stockholm. Det som slår mig i alla dessa domedagsrapporter är att SL ihärdigt hävdar att pendeltågen kommer att gå i kvartstrafik som vanligt. Really SL? Really? Nu när läget är så dåligt att ni stänger av all t-banetrafik ovan jord, så kommer pendeln plötsligt att fungera? Nu när Banverket har bestämt att SJ ska dra ner sin trafik kraftigt eftersom de inte lyckas snöröja spåren ska pendeltågen gå varje kvart?

För det har de då inte gjort den senaste tiden. Faktum att pendeltågstrafiken har varit så dålig hela vintern att jag är innerligt glad att jag inte har ett jobb att gå till, utan endast en mängd "frivilliga" studier. Jag vet inte om jag orkar bege mig ut i den där cirkusen imorgon. Jag kanske får avstå från de frivillga seminariet och frivilligt läsa mina böcker i stället. Det börjar bli lite tröttsamt att hela tiden ha numret till Taxi 020 i beredskap och kreditkortet i högsta hugg.

No comments: