Saturday, November 25, 2006

Ångest

Jag lever mitt liv i ett konstant tillstånd av skrivkramp. Jag vet inte varför det är så, men det är en plåga. Och idag när jag sitter här och försöker skriva något som krävs för att komma åt det som skulle kunna vara botemedlet, så är det värre än någonsin.

(Och inte blir det bättre av den användarovänliga desginen av tangentbordet på den nya macbooken. Varför var man tvungen att förvandla det hela till den jättestor miniräknare är beyond me..)

Så vad gör man? Tja, jag har läst alla forum och websidor som jag inte har sett på ett tag, jag har sovit middag, i 4 timmar, och jag har sett en hel del tv-program. Men till slut finns det inga undanflykter kvar. Om jag inte lyckas producera någonting nu kommer jag att ångra det. Länge.

Blod, svett eller tårar, jag måste skriva tre sidor. Om jag inte var den jag är skulle jag nog be till högre krafter nu.

No comments: