Tuesday, June 13, 2006

Vuxna människor

Nu när jag har ett jobb (ooh.. så ovant att kunna säga så)så har jag börjat märka att man inte riktigt hinner med alla sakerna i världen utanför när man sitter på ett kontor från 9 till 5. Om jag ska ringa till kundtjänst för någonting, så stänger de innan man hinner hem. Om jag ska leta efter min halltapet, så stänger färgbutiken innan jag hinner dit.

Nu är ju det här förvärvsarbetande tillståndet något tillfälligt och jag mina arbetstider egentligen inte så där satta i sten, men detta fick mig ändå att tänka. Hur gör riktiga vuxna människor egentligen? De permanenta. Eller, ja, jag vet hur de gör. Jag ser människor i min närhet som åldrats 10 år sedan 2002. Men hur förväntas de göra? Hur är det tänkt?

Butiker borde rimligen ha öppet då deras kunder vill, och har tid, att handla där. För alla de som inte är studenter, pensionärer eller själva jobbar med handel borde denna tid infalla någon gång mellan 17 och 22 på kvällen. Så varför stängs alla dörrar vid 19, 18 eller till och med 17?

Hurra för Kista galleria.

No comments: